تولیدکننده مدرن‌ترین سیستم‌های گرمایشی

گرمایش تابشی لوله‌ای گلخانه و مرغداری

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
rsz گرمایش گلخانه - گرمایش تابشی لوله‌ای گلخانه و مرغداری

هیتر تابشی لوله‌ای گلخانه ای یکی از کاربردی‌ترین سیستم‌های موردنیاز جهت گرمایش گلخانه است. این هیترهای تابشی، گرما را به صورت یکنواخت در تمام سالن پخش می‌کنند.

در خصوص گرمایش محیط گلخانه‌ها باید گفت؛ با توجه به بحران کم آبی و گسترش روز افزون احداث گلخانه و کشت گیاهان گلخانه‌ای در کشور، یکی از بحث‌های مهم و حیاتی در این زمینه گرمایش سالن‌های گلخانه می‌باشد، زیرا به دلیل کمبود محصولات زراعی در نیمه دوم سال، کشت گلخانه‌ای در فصول سرد سال متداول‌تر بوده و  سود سرشاری نصیب گلخانه‌داران می‌کند.

همچنین با توجه به اینکه سیستم‌های گرمایش تابشی دارای قابلیت اطمینان بالا در فصول سرد سال می‌باشد و از لحاظ مصرف انرژی بهینه هستند و گرمایش بستر گلخانه را به نحو احسن تامین می‌کنند، بهترین انتخاب برای گرمایش گلخانه‌ها این دستگاه است.

امروزه سیستم‌های سنتی گلخانه‌ای که به روش همرفتی از قدیم الایام در گلخانه استفاده می‌شدند به دلیل مصرف بالای انرژی و نبود  قابلیت اطمینان بالا در فصول سرد سال عملکرد راضی کننده‌ای نداشتند. لذا با توجه به رویکرد دولت در زمینه اصلاح الگوی مصرف و کاهش مصرف سوخت و ارائه طرح‌های تشویقی در این زمینه لازم بود که در سیستم‌های گرمایش گلخانه تغییراتی اعمال شود.

از این رو سیستم‌های گرمایش تابشی گرماسان که مبنای عملکرد آن‌ها براساس تابش می‌باشد مورد توجه گلخانه داران قرار گرفت.

تجربه موفق استفاده از این سیستم‌ها که برای نخستین بار توسط شرکت گرماسان در گلخانه مورد استفاده قرار گرفت و نتایج بسیار قابل توجهی در زمینه کاهش مصرف انرژی و افزایش قابلیت اطمینان و راندمان تولید گلخانه بر جای گذاشت، تردیدی در استفاده از سیستم‌های گرمایش تابشی گرماسان در گرمایش گلخانه باقی نگذاشت.

هیتر گرمایش تابشی لوله‌ای برای مرغداری‌ها

شرکت گرماسان با ارائه مدل‌های MR-L مخصوص مرغداری و دامدری، پیشرو در زمینه سیستم‌های گرمایش تابشی در مرغداری‌ها می‌باشد.

طی سال‌های گذشته سیستم‌های گرمایش مرغداری‌ها بسیار سنتی و عمدتا با روش همرفت (جا به جایی هوا) بوده که بسیار پر مصرف بوده و هزینه‌های بسیاری را در پی داشته است. با توجه به محیط مرغداری‌ها و وجود فن‌های بسیار زیاد در سرتاسر محیط مرغداری جهت تهویه هوا، روش‌های گرمایش همرفتی با استفاده از هیترهای گرمایش تابشی سیستم گرماتاب، جت هیترها، کوره‌های هوای گرم و… نیازمند صرف انرژی و هزینه بالا جهت گرم کردن مرغداری‌ها می‌باشد. همچنین ایمنی این سیستم‌های سنتی معمولا پایین بوده و خطر اشتعال و آتش‌سوزی داشته و معمولا دارای سر و صدای زیاد و آلایندگی بالا می‌باشند.

امروزه برند گرماسان با تولید مدرن‌ترین هیترهای تابشی لوله‌ای در کشور تاثیر بسزایی در گرمایش سالن‌های مرغداری دارد. با استفاده از گرم‌کننده تابشی گرماسان در مرغداری و تامین گرمایش از طریق تابش می‌توان با حداقل انرژی سوخت، بستری گرم و دمای مطلوب را جهت رشد ایجاد کرد.

آشنایی با هیتر تابشی لوله‌ای گلخانه و گرمایش گلخانه و مرغداری

سال‌ها قبل، برای گرمایش اماکنی مانند گلخانه و مرغداری از سیستم‌های گرمایش از کف استفاده می‌شد. این سیستم‌های گرمایشی قدیمی، عموما از همرفت هوا کمک می‌گرفتند تا عمل گرمایش را انجام دهند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی، روش‌های مدرنی مانند استفاده از هیتر تابشی لوله‌ای گلخانه برای این منظور به وجود آمده است. هیتر تابشی لوله‌ای گلخانه با ساختار و ویژگی‌های خاص خود می‌تواند علاوه بر ارائه گرمایشی بی نقص، هزینه‌های شما را نیز کاهش دهد. اما هیتر تابشی لوله‌ای گلخانه ای چیست و چگونه کار می‌کند؟ ویژگی‌های آن چیست و استفاده از آن به چه صورت است؟ در ادامه این مطلب با گرماسان همراه باشید.

نحوه کار هیتر تابشی لوله‌ای گلخانه

پیش از این، نحوه کار اکثر دستگاه‌های گرمایشی یکسان بود: استفاده از همرفت گرمایی. یعنی دستگاه روی زمین قرار می‌گرفت و یا هم روی دیوار نصب می‌شد و شروع به تولید گرما و آزاد کردن آن به محیط اطراف می‌کرد. در پی این عمل، هوای سردی که در پایین محیط بود گرم می‌شد و به دلیل خنک شدن به بالا صعود می‌کرد. این اتفاق آن قدر تکرار می‌شد تا دما در تمام نقاط سالن یا اتاق بالا برود.

اما امروزه، هیتر تابشی لوله‌ای بر پایه تابش گرمایی کار می‌کند. گرما درون آن تولید می‌شود و به محیط منعکس می‌شود. از آن جایی که دستگاه به سقف متصل شده و این عمل انعکاس، رو به پایین صورت می‌گیرد، علاوه بر هوا، تمام مسیر موجود در زیر هیتر هم گرم می‌شود. به همین دلیل است که دیگر نیازی به جابجایی هوای گرم به بالا و تکرار این امر نیست. مزیت انتقال تابشی گرما به محیط، افزایش سریع و یکنواخت دما می‌باشد که توسط هیتر به خوبی صورت می‌پذیرد.

مدل‌های مختلف هیتر تابشی لوله‌ای گلخانه

این دستگاه که از مدرن‌ترین تکنولوژی موجود در عرصه گرمایش بهره می‌برد، دارای مدل‌های متنوعی است. در ادامه برخی از آن‌ها را عنوان خواهیم کرد.

هیتر تابشی لوله‌ای گلخانه مدل U

این مدل از هیتر تابشی، شکلی شبیه به حرف U دارد. البته کلیت دستگاه به این شکل نیست، بلکه لوله آن U شکل است. همان‌طور که می‌دانید، این لوله «یو» شکل، وظیفه انتقال گرمای تولید شده توسط دستگاه به سمت رفلکتور یا همان انعکاس دهنده را دارد. سپس همان‌گونه که گفتیم، این گرما به وسیله منعکس کننده به صورت امواج حامل انرژی فروسرخ به محیط گلخانه و یا مرغداری منتقل می‌شود.

هیتر تابشی مدل L

در اکثر گلخانه‌ها و همچنین مرغداری‌ها، استفاده از مدل L رایج تر از مدل U است. این مدل به جای داشتن یک لوله خم شده U شکل، دارای یک لوله دراز تکی است. عمل انتقال انرژی درون این لوله خطی صورت می‌گیرد. هیتر مدل ال معمولا عرض کمتری نسبت به مدل یو دارد. بنابراین می‌توان از هیترهای متعددی در کنار یکدیگر استفاده کرد.

امکان گرمایش سریع با هیتر تابشی لوله‌ای گلخانه

دیدیم که استفاده از سیستم‌های گرمایش مبتنی بر تابش گرمایی به جای همرفت، می‌تواند راندمان را افزایش دهد و در مصرف سوخت نیز صرفه جویی کند. اما آیا هیتر که از این تکنولوژی استفاده می‌کند، می‌تواند در زمان کمی، گلخانه، مرغداری و یا دامداری بزرگی را گرم کند؟

پاسخ مثبت است. به دلیل اینکه در این فرم از گرمایش، هدررفت انرژی کم است و مکان‌های پرت که مورد نیاز و در دسترس نیستند بی دلیل گرم نمی‌شوند، سرعت کار هم افزایش پیدا می‌کند. این بدان معناست که می‌توان یک سالن گلخانه یا مرغداری را در مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به خوبی گرم کرد. پس از این مدت هم به دلیل خاموش بودن دستگاه، دما بیش از حد افزایش پیدا نمی‌کند و هدررفت انرژی محیط نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

مصرف انرژی هیتر و صرفه جویی در سوخت

ابتدا باید ظرفیت حرارتی و میزان انرژی وارد شده به دستگاه را بررسی کنیم. سپس با قیاس این مقدار با دستگاه‌های قدیمی‌تر، می‌توانیم به آمار دقیقی از انرژی صرفه جویی شده توسط هیتر تابشی گلخانه برسیم.

ظرفیت ورودی و خروجی هیتر تابشی گلخانه

برق مصرفی هیترهای تولیدی گرماسان، برق ۲۲۰ ولت شهری با توان ۱۰۰ وات است. در نمونه هیتر متوسط، به ازای هر ساعت کار، حدود ۴.۵ مترمکعب گاز طبیعی درون سیستم به مصرف می‌رسد و تبدیل به حرارت می‌شود. در این مدل، ظرفیت حرارتی، ۴۵ هزار کیلوکالری معادل با ۵۰ کیلووات بر ساعت می‌باشد. البته نباید فراموش کرد که این مشخصات مصرف انرژی، مختص هیتر تابشی لوله‌ای مدل MR-50L که یک نمونه سایز متوسط با حداکثر راندمان کاری ۹۲.۵ درصد به حساب می‌آید است.

قابلیت صرفه جویی در مصرف انرژی

از دغدغه‌های اساسی کشاورزان و صنعتگران گرامی، مصرف سوخت و انرژی است. این موضوع برای آن‌ها مهم است، زیرا تاثیری مستقیم در هزینه‌ها و درآمد خالص دارد. علاوه بر این، اثرات مصرف بالای سوخت بر محیط زیست، جبران ناپذیر است.

اولین دلیل کم مصرف بودن هیتر تابشی لوله‌ای گلخانه، استفاده آن از تکنولوژی ساطع کردن گرما یا همان تابش گرمایی است. در این روش، نیازی به گرمایش هوای بلااستفاده و یا قسمت‌هایی از سالن که در دسترس نیستند وجود ندارد. به همین دلیل است که افزایش دما به صورت متمرکز روی قسمت هدف انجام می‌شود. این موضوع، کاهش مصرف انرژی را در پی دارد.

علاوه بر این، طراحی و تولید هیتر تابشی لوله‌ای گرماسان، مبتنی بر کنترل سوخت ورودی و جلوگیری از مصرف بی رویه بوده است. برخلاف نمونه‌های مشابه، سوخت به صورت کنترل نشده وارد نمی‌شود. این موضوع نیز تاثیر بسزایی در صرفه جویی در مصرف انرژی خواهد داشت.

ایمنی هیتر تابشی در گلخانه و مرغداری

از دیگر مسائل بسیار مهم مربوط به سیستم گرمایشی مورد استفاده، ایمنی و امنیت آن است. به خصوص در مکانی مانند گلخانه و مرغداری که در صورت بروز حادثه غیرمترقبه، امکان دارد خسارات بزرگی به بار بیاید.

باید بدانید که هیتر تابشی لوله‌ای گلخانه یک سیستم بسته است که گرما را به خوبی به محیط منتقل می‌کند. یعنی تمامی قسمت‌های این دستگاه به طور کامل محافظت شده هستند. در نمونه‌های گازی، مخزن و مشعل گاز کاملا پوشیده است و در هیترهای برقی، المنت‌هایی که به برق اتصال دارند، با محیط بیرون در تماس نیستند. علاوه بر این، اصولا انتقال انرژی در داخل لوله‌های گرماتاب تابشی لوله‌ای انجام می‌شود. همین موضوع باعث جلوگیری از حوادث تا حد خوبی شده است.

علاوه بر این، در صورت درخواست مشتری، می‌توان به قسمت بیرونی هیتر یک محافظ فلزی هم متصل کرد. این محافظ به صورت شبکه‌ای از فلز است که به بیرون متصل می‌شود و از ورود اجسام خارجی به درون هیتر جلوگیری به عمل می‌آورد.

سر و صدا و استهلاک هیتر تابشی لوله‌ای

بخاری‌ها و جت هیتر های قدیمی، سر و صدای بسیار زیادی داشتند. به طوری که وقتی دستگاه روشن و در حال فعالیت بود، به سختی امکان شنیدن صدای صحبت کردن در اطراف آن وجود داشت. با کمی دقت در می‌یابیم که این مسئله در هیتر تابشی لوله‌ای گلخانه و مرغداری حل شده است. چرا که فعالیت دستگاه به صورت روشن شدن مشعل یا المنت و سپس انتقال آن به لوله تعبیه شده درون دستگاه می‌باشد. از این رو، کار کردن دستگاه، صدای خاصی تولید نمی‌کند و نیازی نیست که دغدغه ایجاد آلودگی صوتی را داشته باشید.

موضوع بااهمیت بعدی، میزان استهلاک دستگاه است. هیتر تابشی لوله‌ای یا همان گرماتاب گلخانه، از یک منبع حرارت (بسته به نوع آن می‌تواند مشعل گازسوز و یا پیچه حرارت ساز برقی باشد)، یک لوله، برد کنترل و یک رفلکتور یا انعکاس دهنده ساخته شده است. همان‌طور که ملاحظه می‌کنید، تمامی اجزای هیتر، به طور معمول استهلاک و نرخ خرابی بسیار پایینی دارند. به همین دلیل است که امکان خرابی و مستهلک شدن دستگاه در طول زمان کم است. حتی اگر ایرادی جزئی به قسمتی از آن وارد شود، به سادگی می‌توان آن را تعمیر کرد.

هیتر تابشی لوله‌ای گلخانه در چه سالنی قابل استفاده است؟

قبل از صحبت درباره وسعت سالن و برد گرمایش دستگاه، باید این نکته را یادآور شد که هیتر تابشی لوله‌ای گلخانه مدل L که بیشتر در گلخانه، مرغداری و دامداری استفاده می‌شود، عرض کمی دارد. در نتیجه، می‌توان تعداد بیشتری دستگاه را با صرف هزینه و فضای اشغال شده کمتر در کنار یکدیگر نصب کرد و گرمایش را افزایش داد. اما به طور کلی، برد انتقال گرمای دستگاه چقدر است؟

مدل‌های مختلف هیتر تابشی لوله‌ای گلخانه تولید شده توسط شرکت گرماسان، بنابه وزن و ابعاد و قطعات استفاده شده، بردهای مختلفی دارند. کوچکترین هیتر مدل ال که مدل MR-35L نامیده می‌شود، می‌تواند سالنی به ابعاد ۸۰ تا ۱۰۰ متر مربع را پوشش دهد. اما بزرگترین دستگاه هیتر تولیدی ما که MR-55L نام دارد، فضایی به وسعت ۲۰۰ تا ۲۵۰ مترمربع را در زمانی که بالاتر ذکر کردیم گرم می‌کند. لازم به ذکر است که طول کوچکترین مدل، ۹ متر و وزن آن، ۹۲ کیلوگرم است. همچنین بزرگترین هیتر که برد گرمایشی آن را ذکر کردیم، طولی حدود ۱۵ متر، با وزن ۱۴۶ کیلوگرم دارد.

مکان‌های استفاده هیتر تابشی لوله‌ای گلخانه

در واقع، هیتر تابشی لوله‌ای گلخانه صرفا مخصوص به گلخانه نیست. تمامی محیط‌های صنعتی و کشاورزی که شرایطی مانند گلخانه دارند و همچنین می‌خواهند از گرمایش با راندمان بالا و صرف کمترین مقدار انرژی بهره ببرند، قابلیت استفاده از این دستگاه را دارند.

بهترین اماکن برای استفاده از این هیتر تابشی لوله‌ای، گلخانه‌ها، مرغداری‌ها، دامداری‌ها، استخرها، اماکن ورزشی، کارگاه‌ها و کارخانه‌ها هستند.

خرید هیتر تابشی لوله‌ای گلخانه

برای خرید انواع سیستم‌های گرمایشی در گلخانه‌ها، می‌توانید با شماره ۰۲۱۲۲۲۲۹۱۷۶ تماس گرفته تا کارشناسان ما به صورت کاملا رایگان شما را در خرید انواع سیستم‌های گلخانه‌ای از جمله هیتر تابشی لوله‌ای گلخانه راهنمایی کنند.

مزیت‌ها و مشخصات هیتر لوله‌ای گلخانه‌ای گرماسان

جلوگیری از رشد بیماری‌ها و قارچ‌ها 100%
ایمنی بالا و صدای پایین عملکرد دستگاه 100%
امکان کنترل موضعی در تمامی بخش‌ها 100%
جلوگیری از یخ‌زدگی نایلون‌های گلخانه 100%
ایجاد تمرکز گرما در کف سالن 100%

نمایش سه بعدی هیتر گرمایش تابشی لوله ای مدل L گرماسان

L - گرمایش تابشی لوله‌ای گلخانه و مرغداری

نمونه پروژه‌های اجرا شده در سطح کشور

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اشتراک‌گذاری و ثبت نظر
5/5