تولیدکننده مدرن‌ترین سیستم‌های گرمایشی

صفر تا صد سیستم گرمایشی گلخانه/ کوره هوای گرم چیست؟

صفر تا صد سیستم گرمایشی گلخانه/ کوره هوای گرم چیست؟
24جولای

 

اهمیت استفاده از سیستم گرمایشی گلخانه طی سال‌های اخیر، فعالیت در حوزه گلخانه‌داری به یکی از کسب و کارهای مهم تبدیل شده است. و با توجه به سود خوب حاصل از این کار، در بین بسیاری از مردم رواج پیدا کرده است. در کنار استفاده از خاک و کود مناسب، نشاکاری، شرایط آب و هوایی، آبیاری محصول و… موضوع گرمایش سالن‌های گلخانه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که نیازمند اطلاعات کافی از سوی گلخانه‌داران می‌باشد.

«مجله گرماسان» در این گزارش، جزئیات و مزایای «کوره هوای گرم» را آماده و تهیه نموده و با مطالعه آن در چند دقیقه، می‌توانید اطلاعات کاملی از این سیستم گرمایشی گلخانه کسب کنید.

کوره هوای گرم گلخانه‌ای چیست؟

ساده‌ترین و مطمئن‌ترین راه برای گرمایش سالن گلخانه، استفاده از هیتر یا کوره می‌باشد. این دستگاه با تولید هوای گرم، گرمایشی یکنواخت را برای فضای گلخانه ایجاد نموده و در روزهای سرد زمستان خیال شما را بابت دمای سالن راحت کرده و شرایط مناسب جهت رشد و نگهداری محصولات را فراهم می‌نماید.

همچنین عدم استفاده از کوره هوای گرم گلخانه‌ای، باعث از بین رفتن محصولات می‌شود زیرا گرمایش فضای موردنظر تنها با کوره هوای گرم  گرماسان مقدور می‌‌باشد و دیگر سیستم گرمایشی گلخانه یعنی «هیتر تابشی لوله‌ای» هرچند کارآمد و مفید بوده اما قدرت کوره را ندارد.

هوای گرم 2 1024x683 - صفر تا صد سیستم گرمایشی گلخانه/ کوره هوای گرم چیست؟
کوره‌ها یا همان هیتر گلخانه‌ای گرماسان، در ظرفیت‌های مختلف با توان بالا تولید و عرضه می‌شود. این کوره‌ها، دارای ظرفیت‌های 150,000، 250,000 و 350,000 کیلوکالری در ساعت می‌باشند و بالاترین راندمان حرارتی در بین سیستم‌ گرمایشی گلخانه مشابه را نیز دارد.

انواع کوره‌های هوای گرم گرماسان و کاربرد آن‌ها

کوره هوای گرم در ظرفیت 150,000

  • برای سالن‌ها و گلخانه‌های کوچک مقیاس
  • امکان تولید در سه نوع تمام استیل، نیمه استیل و تمام فولادی
  • امکان استفاده از فن‌های آکسیال در دو ظرفیت هوادهی مختلف (طبق سفارش مشتری)

کوره هوای گرم در ظرفیت 250,000

  • پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین کوره‌های هوای گرم برای سالن‌های گلخانه‌ای و دامداری
  • امکان تولید در سه نوع تمام استیل، نیمه استیل وتمام فولادی
  • امکان استفاده از فن های آکسیال در دو ظرفیت هوادهی مختلف (طبق سفارش مشتری)

کوره هوای گرم در ظرفیت 350,000

  • مناسب برای مناطق سردسیر و سالن‌های بزرگ با ظرفیت حرارتی بالا
  • امکان تولید در سه نوع تمام استیل، نیمه استیل و تمام فولادی
  • امکان استفاده از فن‌های آکسیال در دو ظرفیت هوادهی مختلف (طبق سفارش مشتری)

اجزا و قسمت‌های مختلف کوره هوای گرم

کوره هوای گرم از قسمت‌های مختلف تشکیل شده است که اصلی‌ترین آن‌ها: «مشعل»، «مبدل حرارتی»، «فن یا بادزن» و «بدنه» می‌باشد.

3 views 1024x668 - صفر تا صد سیستم گرمایشی گلخانه/ کوره هوای گرم چیست؟
مشعل جهت ایجاد حرارت در مبدل‌ها به کار برده می‌شود. مشعل سیستم گرمایشی گلخانه‌ای یا همان کوره‌ هوای گرم، می‌تواند بسته به نوع سوخت آن، از نوع گازی اتمسفریک یا دمنده‌دار و یا به صورت دمنده‌دار باشد که در نهایت حرارت لازم را تولید می‌کند.

مبدل حرارتی نیز با آتش مستقیم است. یعنی این قسمت از طرف داخل با شعله آتش در تماس است و با ایجاد حرارت توسط مشعل در مبدل‌های حرارتی گازهای داغ تولید شده در لوله‌های آتش خوار به جریان می‌افتد و با گذراندن چندین پاس انتقال حرارت باعث داغ شدن مبدل شده و از خود حرارت ساطع می‌کند. هوای عبوری که با قسمت خارج مبدل حرارتی در تماس است با گرفتن گرما از آن و افزایش جنبش مولکول‌ها از طریق رسانش باعث گرم شدن هوای عبوری می‌شود.

فن مورد استفاده در هیتر گلخانه‌ای نیز، هوای گرم پاک ایجاد شده توسط مبدل حرارتی و همچنین گرمای بدنه کوره را گرفته و آن را در فضای موردنظر سالن پخش می‌کند.

و در خصوص بدنه نیز باید گفت، اتاق احتراق یا همان بدنه به دهنه خروجی که دودکش می‌باشد، به وسیله لوله متصل است تا گازهای تولید شده از طریق احتراق را خارج کند.

مزایا

۵ مزیت کوره هوای گرم گرماسان، سیستم گرمایشی گلخانه که آن را نسبت به رقبای خود متمایز کرده است:

  1. ایجاد هوای گرم و مطبوع در سالن‌های موردنظر بدون هیچگونه گاز آلاینده
  2. کوره‌های استیل از جنس استنلس استیل نگیر گرید 304
  3. بدنه گالوانیزه با رنگ الکترواستاتیک پلی استر
  4. مقاومت بالای بدنه در برابر حرارت، رطوبت و پوسیدگی
  5. دارای ۲ سال گارانتی و 5 سال خدمات پس از فروش

همچنین از جمله دیگر مزایای هیتر گلخانه‌ای گرماسان، می‌توان به «وجود دو سنسور حرارتی به صورت جداگانه برای فن و مشعل»، «دارای تابلو برق مطابق با استاندارد کوره های هوای گرم»، «امکان تولید جهت خروجی هوای گرم در سه نوع»، «دارای سپر حرارتی و دریچه انفجار در قسمت محفظه احتراق به منظور افزایش ایمنی دستگاه» اشاره کرد.

کوره هوای گرم 683x1024 - صفر تا صد سیستم گرمایشی گلخانه/ کوره هوای گرم چیست؟
ویژگی‌های یک کوره هوای گرم یا سیستم گرمایشی گلخانه استاندارد و کارآمد

  • قدرت هوادهی مناسب و بالا
  • بالاترین راندمان حرارتی
  • جنس مرغوب بدنه و مشعل
  • دارا بودن تابلو برق بخاری گلخانه‌ای
  • صدای کم

در پایان باید ذکر کرد، برند گرماسان مفتخر است که جایگاه نخست فروش کوره‌های هوای گرم در کشور را در بین رقبا کسب کرده و امروز مدرن‌ترین و کارآمدترین سیستم‌ گرمایشی گلخانه در ایران توسط گرماسان تولید و عرضه می‌شود. همچنین باید گفت این برند تنها دارنده استاندارد کیفیت برتر اتحادیه اروپا (CE) در کشور می‌باشد. گرماسان شبکه‌ای گسترده و فعال در فروش، نصب و خدمات پس از فروش در سراسر کشور نیز دارد که می‌توانند در کمتر از ۴ ساعت به محل موردنظر شما آمده و خدمات‌دهی کنند.

*** برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دیگر محصولات، «مجله گرماسان» را دنبال کنید.